Вести

ВЕСИЋ: СРБИЈА НАСТАВЉА ДА СЕ ГРАДИ У СКЛАДУ СА ЕКОНОМСКОМ СИТУАЦИЈОМ

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић најавио је да ће сутра разговарати о побољшању безбедности у саобраћају са делегацијом Новог Пазара, где је недавно једна 15-огодишња девојчица изгубила живот на пешачком прелазу.

Нагласио је да ће све оно што буде договорено на  том састанку одмах бтии спроведено у том граду, како би се спречиле нове несреће и сачували људски животи.

Весић је рекао да је одмах након саобраћајне несреће у којој је девојчица страдала, дао налог "Путевима Србије" да изађу на терен и утврде шта је могуће учинити како би деца била заштићена.

Подсетио је да је и пре годину дана један дечак у Новом Пазару на исти начин изгубио живот и да тада ништа није предузето.

"То је магистрални пут, регионалног карактера, а нема ни тротоар и то је недопустиво", оценио је Весић у изјави за Пинк.

Истакао је да је зато министарство припремило предлоге шта се може учинити у кратком року, а шта у неком у средњорочном периоду.

Весић је рекао да је свестан да људске животе ништа не може да врати, нити да ублажи бол породица и погинуле девојчице, али да се мора радити на томе да се побољша безбедност у саобраћају.

Указао је и на то да је виновник те несреће возач са пробном возачком дозволом.

"И о томе треба да причамо, са МУП-ом, јер има много несрећа у којима учествују управо возачи са пробним дозволама. То говори да морамо да учинимо много више када је реч о безбедности у саобраћају", рекао је Весић.

Према његовим речима иако је наша земља, с једне стране, шампион у економском развоју и изградњи инфраструктуре у региону, прва је и по броју погинулих у саобраћају.

Због тога, поручио је, неопходно је да се учини све, како би се број настрадалих у земљи смањио, "јер је и један погинули много".

Када је реч о инфраструктури, Весић је навео да се у овом тренутку гради 222 километара ауто-путева и око 190 километара брзих саобраћајница, те додао да је циљ у наредној години да се неки од њих, како је и планирано, приведу крају, а неки да се убрзају.

Навео је да ће, према утврђеној динамици, до краја наредне године бити завршена деоница ауто-пута "Милош Велики" од Паковраће до Пожеге, на којој се налазе два тунела, Лаз и Муњино брдо, па ће и тај део Србије изаћи на ауто-пут.

Од Пожеге ће, објаснио је, ићи два ауто-пута – за један ка Републици Српској до краја године завршава се пројектовање, док је за други, ка Црној Гори, пројектовање у току, након чега следе преговари о извођењу радова.

"Уговарање зависи од ситуације са енергентима. Србија је много више новца издвојила за енергенте и не може у овом тренутку нико да каже када ћемо моћи да уговоримо нове путеве, јер то зависи од новца у буџету. Али, сада смо спремни да кренемо уговарање до Вишеграда, а онда и ка Црној Гори", рекао је Весић.

Навео је да ће у марту бити завршена брза саобраћајница Сурчин - Нови Београд, која ће омогућити бржи излазак на ауто-пут "Милош Велики", до краја марта, и деоница Моравског коридора од Појата до Макрешана, а почетком октобра и до Кошева изнад Крушевца.

Додао је да се на обилазници до Бубањ Потока завршавају радови код петље Авала и креће опремање последњег тунела, као и да ће до 1. јуна тај део обилазнице бити завшен.

До краја 2023., рекао је Весић, требало би да буде завршена деоница Кузмин  -  Сремска Рача, са мостом преко Саве, као и део брзе саобраћајнице Рума - Шабац - Лозница, од Руме до Шапца, која ће омогућити да и тај део Србије буде саобраћајно повезан.

"По први пут, Србија не гради само путеве линијом север-југ, већ и исток-запад, и то је политика Александра Вучића, да се сваки део Србије повеже и развија", рекао је Весић.

Такође, нагласио је да ће се следеће године радити пут Крагујевац-Мрчајевци, у дужини од око 60 километара, у оквиру којих је 22 километара обилазнице око Крагујевца.

Весић је закључио да Србија наставља да се гради у складу са економском ситуацијом и подсетио да је буџет министарства за 2023. годину 288 милијарди динара, 40 милијарди више него лане.

Према његовим речима, само за инфраструктуру и капиталне пројекте опредељено је 3,6 милијарди евра, што је три пута више него укупно у периоду од 2008-2012. године.

 

Мост у Мршинцима преко Западне Мораве готов наредне године

Влада је на предлог Министарства грађевинарства определила новац из буџета за реконструкцију мостова преко Велике и Западне Мораве чије коришћење представља опасност по здравље и живот људи, а Весић је најавио да ће мост у Мршинцима на Западној Морави код Чачка бити готов наредне године.

"Ја сам добио захтев од града Чачка за санацију моста на Западној Морави између Мршинаца и Мрчајеваца и тај мост је веома важан јер између Чачка и Краљева представља једини мост преко Мораве. Влада ће пребацити граду Чачку 500 милиона динара, град ће расписати набавку и Чачак ће радити санацију. Тако да ће тај мост бити завршен у току следеће године, јер то није тако захтеван посао”, рекао Весић.

Поред моста у Мршинцима потребна је и реконструкција моста преко Велике Мораве у општини Свилајнац, који је део магистралног пута и чија ће обнова коштати више него моста преко Западне Мораве.

"То је мост који је на регионалном путу и који је оштећен у поплавама и који се више не користи. Ту има више посла, а самим тим ће и коштати више”, казао је Весић. 

Када су у питању остале инвестиције у граду на Морави, Весић је истакао пројекат интегралног развоја Овчарско-кабларске клисуре, изузетно важан али финансијски не толико захтеван пројекат.

"Први пројекат јесте видиковац на врху Каблара који ће бити потпуно у стаклу. То ће бити права светска атракција како ће изгледати јер ће се видети читав овај део Србије. Други јесте језеро Међувршје које треба да се измуљи и да се изврши ремедијација. Такође ћемо управо овде радити и први еколошки катамаран у Србији и радиће се наравно рехабилитациони центар у Овчар Бањи. Тако да, што се тиче мог министарства Влада Србије је позитивно окренута ка Чачку”, закључио је Весић.

 

 

Извор: Танјуг/ТВ Пинк