Вести

ВЕСИЋ: НЕОПХОДНА УЛАГАЊА У РЕКОНСТРУКЦИЈУ ЖЕЛЕЗНИЧКИХ ПРУГА

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић рекао је да је једино трајно и сигурно решење како би се смањио ризик од несрећа на пругама њихова реконструкција, а не само примена мера.

То је, међутим, додаје, процес који може трајати годинама и изискује велика улагања.

"Неопходно је уложити више новца у реконструкције пруга, мада када су у питању несреће не можете бити сигурни ни када су у питању потпуно нове пруге, имали сте судар два теретна воза у Немачкој где је исцурео амонијак", рекао је Весић за Танјуг. 

Весић је рекао да је превоз опасних материја регулисан посебним законом и правилницима, и да је важно да се контролише њихова примена те да ће истрага показати да ли је то контролисано и када је у питању недавни акцидент код Пирота, када је исклизнула цистерна са амонијаком.

"Ја сам наложио да се спроведу контроле и прегледи, а онда и изда предлог мера за сва критична места, како би могло да се побољша стање на пругама и не дешавају се овакве ствари", рекао је Весић. 

Весић је нагласио да су све пруге у Србији безбедне и да сви поштују предложена ограничења брзине кретања, у односу на стање пруге којом се крећу, али да је свакако неопходно више пруга којима возови могу да се крећу великом брзином.

Што се тиче жалби суграђана на цену повратне карте на линији воза Београд - Панчево која износи 300 динара, Весић је рекао да је разговарао са градоначелником Панчева Александром Стевановићем и да ће пробати да нађу неко решење како би та цена могла да буде нижа. 

Тај воз, објаснио је, плаћа град Панчево и промена цене је упитна јер они издвајају новац из буџета за тај воз, и морају да врате део новца јер иначе, додао је, неће моћи да плате друге ствари које су на буџету града.

"Мислим да треба да учинимо додатни напор да се уведу недељне и месечне карте. Мислим да треба увести попуст за студенте. Велики број студира у Београду, а такође имате и велики број људи из Београда који раде у Панчеву", рекао је Весић. 

Раније, додаје, није било могуће решити односе између две локалне самоуправе да би могли да функционишу у систему БГ воза, па ће сада мењати закон како би локални возови могли да покривају више општина.

"Када будемо радили БГ воз, а то ће радити Министарство, ми ћемо сигурно укључити Панчево у БГ воз и то је, иначе, једино и право решење за грађане Панчева. Панчево јесте одвојено административно од Београда, али оно суштински функционише као део Београда и много је више његов део него и неке приградске општине које су и формално део Београда", објаснио је Весић.

То значи да ће, додао је, бити повећан и број полазака са садашњих шест дневно. 

Најављена је и додатна наплата путарина за тешке камионе, а да се то очекује средином године, јер је тендер тек расписан.

Након завршетка тендера, објаснио је Весић, почеће постављање портала за наплату на путевима првог Б реда које тешки камиони користе како би избегли плаћање путарина на ауто-путу. 

"Постоји проблем са путевима првог Б реда, које уништавају тешки камиони, најчешће они у транзиту иду локалним путевима како би избегли путарину и уништавају локалне путеве. Утврдићемо трасу којом могу да иду тако да они више неће моћи да скрећу са ауто-пута", објаснио је Весић.

Други начин, додао је, је наплата за коришћење путева првог Б реда за камионе који имају четири осовине и више, и теже од 12 тона.

"То су најтежи камиони, за њих ћемо увести наплату путарине за коришћење путева првог Б реда и то само за оне путеве који су реконструисани у последњих 10 година, да се не би десило да ми као држава уложимо новац у реконструкцију, па онда то морамо да радимо поново за две, три године јер их тешки камиони униште", објаснио је Весић.

Весић је додао да ће у асфалту бити ваге које ће мерити осовинско оптерећење.  

"Имаћемо у асфалту ваге које ће мерити осовинско оптерећење, неће бити оног заустављања и прегледа, па само нека возе, стићи ће им рачун на кућу", рекао је Весић. 

Што се тиче снежних падавина које се очекују овог викенда, Весић је рекао да су службе потпуно спремне и да ће учинити све како би, како је предвиђено, већ три сата након престанка падавина сви ауто-путеви у Србији били чисти.

 

 

Извор: Танјуг