Вести

ШАПИЋ: БЕСПЛАТНИ УЏБЕНИЦИ И ВРТИЋИ ЗА СВУ БЕОГРАДСКУ ДЕЦУ

Седница Скупштине града Београда биће одржана 26. децембра, најавио је градоначелник Београда Александар Шапић и додао да ће се на дневном реду, између осталог, наћи буџет за наредну годину за који каже да је "буџет бриге о људима".

"Прва ствар коју ћемо следеће године покушати да реализујемо је постављање 101 објекта службе јавног реда", рекао је Шапић на редовној конференцији за новинаре у Старом двору и додао да је сигуран да ће то бити започето, а верује и завршено до краја 2023. године.

На тај начин ће, како је истакао, сваки део града имати своју станицу службе јавног реда где ће боравити комунални милицајци или београдски лични - БЕЛИ који ће, додао је, водити рачуна о свим стварима о којима је у претходном периоду говорио, а пре свега увести додатан јавни ред и безбедност и сигурност на београдске улице.

Шапић је рекао да је буџетом обезбеђен новац да од следеће школске године сви београдски основци и средњошколци добију бесплатне уџбенике.

Такође, додао је да су обезбеђена средства да од следеће школске године сва београдска деца бесплатно иду у вртиће.

Шапић је рекао и да је план да следеће године буде имплементирана београдска картица уз помоћ које ће, додао је, грађани моћи да остваре бројне бенефите.

Навео је да ће свака београдска картица бити персонализована и да ће постојати за три категорије грађана - малолетна лица, одрасле и пензионере, то јест особе старије од 65 година.

Једна од првих великих ствари које ће грађани моћи да остваре уз помоћ ове картице су, рекао је Шапић, бесплатни базени током читавог лета.

Шапић је рекао да ће општински буџети бити већи него икада чиме ће, додао је, општинским управама бити дата могућост да "више дођу до грађана и буду оперативније".

Буџетом за наредну годину опредељена су и средства за путну инфраструктуру, а Шапић је најавио да ће следеће године бити обновљено или реконструисано више од 100 улица у Београду.

"Неке ће бити пресвучене, неке озбиљно реконструисане, неки булевари ће бити проширени", рекао је Шапић и додао да ће о томе више говорити на предстојећој седници градског парламента.

 

Бесплатни уџбеници за основце и средњошколце, у вртић без плаћања

Шапић је изјавио да је буџетом за следећу годину обезбеђен новац да од следеће школске године сви београдски основци и средњошколци добију бесплатне уџбенике.

"То је тема која се дуго година у јавности провлачи. Септембар је увек месец где су све београдске породице изузетно финансијски оптерећене и ми смо се одлучили да Град Београд и ту поведе рачуна о својим грађанима и да од сада одвајамо средства за уџбенике", рекао је Шапић на редовној конференцији за новинаре у Старом двору.

Осим тога, навео је да су обезбеђена средства да од следеће школске године сва београдска деца бесплатно иду у вртиће.

"Знате да се вртић данас плаћа, не пуна цена, али део се плаћа. Ми смо одлучили да буџетом обезбедимо средства да сви београдски предшколци старости до седам година, то јест њихови родитељи, више не морају да одвајају новац да би им деца ишла у вртић", рекао је Шапић.

 

У 2023. години требало би да почне скидање Старог савског моста и изградња новог

Шапић је изјавио да би, уколико све буде у реду, већ следеће године требало да се крене у реализацију склањање Старог савског моста и изградња новог.Одговарајући на питања новинара на редовној конференцији у Старом двору, Шапић је навео да у продужетку моста треба да се гради тунел што је, истакао је, пројекат који суштински треба да промени саобраћај у Београду.

Навео је да ће тунел, дужине 1,8 километара, да споји Вишњичку бању, Карабурму, леву обалу Дунава, Палилулу са Новим Београдом и да се "улије" у мост са четири траке.

"Учинићемо све да се пројекат тунела убрза, да практично у моменту када буде завршен мост тунел барем буде на пола и да релативно брзо након тога имамо нешто што заиста мења Београд", рекао је Шапић.

То ће, како је истакао Шапић, бити највећи саобраћајни пројекат у последњих 40 година у Београду.

"Ништа неће променити саобраћајну слику Београда као петља на Новом Београду, то јест продужење Булевара Николе Тесле који читав Земун спаја са Новим Београдом, нови мост са четири траке и тунел у који улазите у једном, а излазите у потпуно други део града, да не причам о загађењу и гужвама у саобраћају који ће да буду мањи", рекао је Шапић.

Шапић је поновио да га не занима шта ће бити са Старим савски мостом и где ће бити однет када буде размонтиран.

"Стварно не знам где ће да се носи. Тај који вам је рекао да може да се исече и да се негде пребаци питајте њега, јер је то немогуће. Не може да се исече и да се пребаци, он мора цео да се размонтира. А кад се размонтира,  челик од кога је направљен и гвожђе, шта ће с тим бити, не знам", рекао је Шапић.

 

Изградња пешачког моста Ада Циганлија-НБГ крајем 2023. или почетком 2024. године

Шапић је изјавио да се неће одустати од пројекта пешачко-бициклистичког моста који ће повезивати Нови Београд и Аду Циганлију и најавио да би изградња тог моста требало да почне крајем следеће или почетком 2024. године.

"Одвојен је новац за пројекат и уколико га завршимо до краја следеће године, почећемо са изградњом моста или крајем следеће или почетком 2024. године", рекао је Шапић на конференцији у Старом двору, одговарајући на питање новинара да ли ће се одустати од овог пројекта јер су поједина удружења новобеоградских блокова покренула иницијативу да се одустане од изградње моста, тврдећи да ће "угрозити саобраћај и направити гужве".

Шапић је додао да се процењује да ће за изградњу овог моста бити потребно око годину дана.

 

О унапређењу јавног превоза, померању валидатора у возилима...

Шапић је изјавио да је у претходних шест месеци учињено доста када је реч о унапређењу система јавног превоза и да грађани већ сада могу да виде помаке по том питању.

Шапић је на конференцији у Старом двору, одговарајући на питања новинара шта је урађено у претходном периоду када је реч о унапређењу система јавног превоза, рекао да нови возачи нису запошљавани зато што је, како каже, довољан број возача унутар ГСП-а и за сада нема проблема са возачима.

Навео је да је јавни превоз у Београду дуго година проблем и да је садашња Градска управа почела да тражи потенцијална решења, те напоменуо да постоје линије јавног превоза које су данас чешће него што су биле пре неколико месеци.

"Оно што знам сигурно је да у неким приградским општинама, као што је на пример Младеновац, немате више проблем који је био пре два, три месеца да људи немају место да седну ујутру када крећу на посао, а сада је то промењено. Има довољнан број возила баш у тим јутарњим часовима", рекао је Шапић.

Казао је да на неким централним београдским улицама има више возила на најоптерећенијим линијама него што их је било раније.

Подсетио је да је набављено 100 нових аутобуса и додао да ће диспечерски центар бити квалитетнији.

"Покушавамо да максимално смањимо трошкове тиме што ћемо радити рационализацију унутар градског саобраћаја и по питању контролора, јер ћемо их све преузети из 'Кенткарта'. Покушавамо да доведемо јавни саобраћај у стање које ће да буде прихватљиво", рекао је Шапић.

На питање да ли су тачне информације да ће од првог јануара бити нови систем у јавном превозу где ће се улазити на предња врата, а контролори бити у сваком возилу, градоначелник је рекао да "нема више снаге" да реагује на "будалаштине које неко пласира".

"Мора да прође одређени период да подигнемо квалитет превоза, да се међу собом организујемо... Да би грађани улазили на једна врата, а излазили на друга, морају да могу да се крећу кроз аутобус. Како ће да уђу на једна, а изађу на друга ако не могу да се помере? То су стварно будалаштине које се пласирају", рекао је Шапић.

Шапић је навео да се кренуло са померањем валидатора у возилима јавног превоза зато што је, како каже, идеја да валидатори буду на предњим и задњим вратима.

"Да покушамо да када дођемо у ситуацију да је могуће да имамо ту кружну циркулацију у превозу - да уђете на предња врата, а изађете на средња и обрнуто, да то буде цикулација људи. Тамо где постоје троја врата, на предња и задња да се улази, на средња излази, а да валидатори буду тамо где је улаз. Ми ћемо то и урадити и написати где је улаз, а где излаз. Полако ћемо у то грађане уводити, али морамо да створимо услове", рекао је Шапић.

Навео је да би било иделано да у сваком аутобусу постоје контролори, али да то у овом моменту није реално.

"То је нешто што ће да потраје, али идемо у том правцу, а да паралелно подижемо квалитет превоза", закључио је Шапић.

 

 

Извор: Танјуг