Вести

МИХАЈЛОВИЋ: ОБРАДОВИЋЕВО ДИВЉАШТВО НИЈЕ БУДУЋНОСТ, ВЕЋ ПРОШЛОСТ СРБИЈЕ

Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, рекла је да насиљу није место у политичком животу, као што је неприхватљиво и у породичним и партнерским односима.

„Оно што ради Бошко Обрадовић јесте насиље и то није никакав вид политичке борбе. По свему што ради и говори, јасно је да би он уназадио Србију, и да је Србија коју жели затворена Србија, а не она у којој раде све најбоље светске компаније“, рекла је Михајловић.

„Грађани Србије нису ни луди ни глупи и добро виде шта ко ради, знају да је много теже радити, направити план и држати се тог плана, као и то да је Србија у епидемији реаговала боље него многе богатије и развијеније земље. И зато Обрадовићево дивљаштво није будућност, него прошлост Србије, као и насиље радикала“, рекла је Михајловић.

 

Улагање у животну средину и еколошки чисту инфраструктуру кључ за опоравак економије

„Грађевинарство и велики инфраструктурни пројекти у Србији нису стали ниједног тренутка у току кризе због корона вируса. То ће нам много помоћи када говоримо о бруто друштвеном производу и привредном расту земље“, рекла је Михајловић.

Михајловић је рекла да све државе света трпе последице пандемије корона вируса и да је по свим проценама у питању највећа економска криза.

„С друге стране, бележи се пад свих гасова стаклене баште, а емисије угљен-диоксида пале су за 8 до 10 одсто и данас многе државе света гледају како да улажу у животну средину и обновљиве изворе енергије, јер ће то подићи економију. Еколошка инфраструктура постаје све актуелнија и у томе треба тражити кључ за опоравак привреде“, рекла је Михајловић.

Михајловић је рекла да се у Србији ради на 520 километара нових ауто-путева, те да због спремности пројеката и стабилног буџета ниједног тренутка није било застоја.

„И у време највеће кризе имали смо 2.500 до 3.000 радника на градилиштима, сада их има више од 4.000. Раде се сви велики пројекти, од Моравског коридора, ауто-путева од Прељине до Пожеге и Сремске Раче до Kузмина, до брзе пруге од Београда до Будимпеште. Наш циљ је да Србију премрежимо путевима и повежемо наше градове“, рекла је Михајловић.

Михајловић је рекла и да је у марту и априлу ове године 4,8 милиона аутомобила прошло Коридором 10 и ауто-путем „Милош Велики“, што је за четири милиона мање у односу на прошлу годину.

 

Србија спремна, редован авио-саобраћај након договора са Европом

Михајловић је рекла да су „Ер Србија“ и Аеродром „Никола Тесла“ спремни да покрену летове, али да ће то зависити од договора са европским државама и њиховим ваздухопловним властима.

„Важно је да знамо да за време епидемије вируса корона наш аеродром ниједног тренутка није био затворен – довозили смо медицинску опрему и реализовали хуманитарне летове, којима је више од 15.000 наших грађана враћено у земљу, а око 13.000 странаца одлетело у своје државе. У овом тренутку нигде у Европи нема редовних линија, нити јасно дефинисаних процедура“, рекла је Михајловић.

Михајловић је додала да је авио-саобраћај нешто сасвим другачије у односу на друмски, те да очекује да лекари дају препоруке, како би се пре свега испоштовало питање безбедности путника у авиону.

„Ни Европа још увек нема све процедуре - да ли ће бити потребан  „PCR“ тест или самоизолација, још увек није тачно дефинисано када је у питању редован авио-саобраћај. Ми ћемо од 18. маја почети са летовима из четири града – Лондона, Беча, Франкфурта и Цириха, јер постоји још наших грађана који желе да се врате у Србију. Свакако, треба да будемо поносни на „Ер Србију“, без које ништа не бисмо могли да реализујемо у време ванредног стања. Држава је сада на потезу да помогне важним предузећима, као што је наша национална авио-компанија“, рекла је Михајловић.

 

 

 

Извор: Танјуг/ ТВ Хепи