Вести

ВЕСИЋ: НЕ МОГУ ДА ОПРОСТЕ ВУЧИЋУ ШТО ДИЖЕ СПОМЕНИК СТЕФАНУ НЕМАЊИ

Заменик градоначелника Београда Горан Весић изјавио је да га не чуди хајка која се води против споменика Стефану Немањи, јер лажна српска елита не може да опрости Александру Вучићу што подиже споменик родоначелнику српске средњовековне државе.

Весић је навео да се у хајку укључио и редитељ Горан Марковић у ауторском тексту на сајту Пешчаник, чије су ауторке, како наводи Весић, 2003. године учествовале у хајци и сатанизацији Зорана Ђинђића.

Весић је рекао да Марковић, који је био члан жирија за избор сценарија за серију Немањића, која је према мишљењу критике и публике доживела дебакл, сада напада Кустурицу због споменика Стефану Немањи.

"Како Марковић види Немањиће могли смо да видимо у тој серији. Потрошили су милионе евра грађана како би Немањиће приказали као уличаре или како бисмо гледали сцену у којој Растко Немањић постаје монах испод иконе Светог Саве... Тако изгледа Марковићево познавање Немањића", рекао је Весић.

Додао је да би, када би се Марковић питао, судећи по серији, споменик Стефану Немањи представљао пијаницу, "јер тако види и Немању, и Србију".

Весић је навео да је Марковић позивао запослене у култури да напусте своје установе и да не пруже руку напредњацима, док у исто време ради на РТС и "прима милионе снимајући серије и филмове".

"Данас Марковић прича о култури, а ћутао је годинама док су били затворени Народни музеј и Музеј савремене уметности", констатовао је Вучић.

Додао је да је напад Марковића на споменик Стефану Немањи идеолошки.

"Србија која слави своје велике владаре, која је поносна на своју прошлост, која је економски, политички и војно водећа земља Балкана, ноћна је мора за Марковића. Још јасније је зашто је против Кустурице, који је бољи редитељ, признат у свету и познатији од Марковића", рекао је Весић.

 

Још један корак до почетка градње метроа наредне године

Град Београд и Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу расписали су тендер за израду техничке документације за опремање локације Макишко поље, изјавио је Весић.

"Метро је национални пројекат који се обећава Београђанима скоро пола века, од 1971. године. Поносан сам јер ће за време владе Александра Вучића Београд коначно добити метро. Као што сам поносан, јер учествујем у реализацији овог историјског подухвата", рекао је Весић.

Рок за израду техничке документације износи 270 дана, а рок за достављање понуда је 17. септембар 2020. године.

Весић је подсетио да су владе Србије и Француске 12. маја потписале Споразум о донацији, у вези са реализацијом и финансирањем пројекта београдског метроа, чиме је решено питање пројектовања и технологије.

"Сада нас чека потписивање споразума са компанијом која ће да гради метро. У међувремену, током јесени, Скупштина града Београда усвојиће План генералне регулације шинских система града, који је основ за градњу метроа, као и План детаљне регулације Макишког поља који ће бити основ за издавање грађевинске дозволе за изградњу депоа", појаснио је Весић.

До тада потребно је урадити много посла, као што су геолошка истраживања на првој траси метроа, коју финансира град Београд, или израда техничке документације за опремање локације Макишко поље.

У тендеру је наведено да техничку документацију за опремање предметне локације чине:

- Пројекат хидротехничких инсталација - атмосферски колектори 3 и 4,

- Пројекат хидротехничких инсталација - деонице привремених прикључака за одвођење атмосферских вода из колектора 3 и 4 до најближег природног водотока (реципијента),

- Пројекат насипања платоа за депо Метроа до коте 74,00 мнм.

Весић је подсетио да су, према генералном пројекту и претходној студији оправданости за метро-линије 1 и 2 у Београду, које је урадила француска компанија Ежис, усвојене трасе линије 1, која ће повезати Железник и Миријево, и линије 2, која ће повезати Железничку станицу Земун и Миријево.

Линија од Железника до Миријева биће дуга 21,3 километра, са 23 станице, а линије 2, од Железничке станице Земун до Миријева, 19,2 километра, са 20 станица.

Станице на линији 1 биће - Железник, Ранжирна, Макиш, Жарково и Беле воде, Трговачка, Пожешка, Пијаца Баново брдо, Мост на Ади, Сајам, Газела, Палата правде, Савски трг, Трг републике, Француска, Лука Београд, Дунав станица, Панчевачки мост, Железничка станица Карабурма, Диљска, Вишњичка, Миријевски булевар, Гимназија и Миријево.

Станице на линије 2 биће - Миријево, Устаничка, Мите Ружића, Цветкова пијаца, Војислава Илића, Шуматовачка, Јужни булевар, Макензијева, Мањеж, Савски трг, Сава центар, Арена, Меркатор, Општина Нови Београд, Александра Дубчека, Сењски трг, Стадион Земун, Филипа Вишњића, Нови новосадски пут, Железничка станица Земун.

Весић је додао да компанија Ежис ради идејни пројекат и за трећу линију метроа, која још није потпуно дефинисана, треба да споји Вождовац и Нови Београд.

Заменик градоначелника је навео да београдска власт која је добила поверење грађана на изборима 2014. и 2018. године решава вековне проблеме града, попут изградње метроа, обилазнице око града, решавање депоније комуналног отпада у Винчи, или фабрике за прераду отпадних вода.

"Са свим тим проблемима смо се ухватили у коштац, јер је наш посао да радимо за грађане, а не продајемо рекламне секунде, како су то радили наши претходници", рекао је Весић.

 

 

Извор: Танјуг/Студио Б