Вести

МИРОВИЋ: СВЕ СПРЕМНО ЗА ПОЧЕТАК ГРАДЊЕ ФРУШКОГОРСКОГ КОРИДОРА

Фрушкогорски коридор, који ће сутра почети да се гради, поред тога што ће скратити вожњу од Новог Сада до Београда за читавих 20 км и омогућити да се од центра Новог Сада пре стигне до индустријске зоне у Руми него до центра Футога, донеће вишеструку корист за сва насељена места у његовој околини, изјавио је председник Покрајинске владе Игор Мировић.

Поручио је да је све спремно за почетак реализације пројекта на који се дуго чекало.

Радови на изградњи Фрушкогорског коридора почеће сутра у присуству председника Републике Србије Александра Вучића.

Фрушкогорски коридор представљаће ауто-пут од 47,7 км, са четири траке од по 3,5 метра, али без зауставних трака и та саобраћајница ће спајати ауто-путеве ка Шиду и Суботици, а имаће и најдужи тунел у Србији, поручио је Мировић.

Мировић је рекао да ће кроз Фрушку гору бити пробијен тунел од 3,5 километра, као и да ће бити саграђен нов мост преко Дунава од 1,8 км, који ће спајати Петроварадин у Срему и Kовиљ у Бачкој.

Мировић је нагласио да је грађевинска дозвола већ издата Kоридорима Србије, а почетак радова је најваљен за 1. мај.

"Ово је изузетно важна ствар за све. Рума добија део ауто-пута и нову индустријску зону. Ириг добија то да више ниједан једини шлепер неће пролазити кроз то место. Фрушка гора добија два тунела у дужини од три и по километра, што значи да се штити и амбијент Фрушке горе и да преко Иришког венца више неће ићи теретна моторна возила", навео је Мировић.

Поручио је да ће по завршетку радова Петроварадин добити обилазницу, Сремски Kарловци уједно и излаз на ауто-пут Београд - Нови Сад, а житељи сресмке стране Новог Сада бољу конекцију са самим градом због изградње новог моста који ће се градити на правцу Булевара Европе.

Изградња овог коридора је један од највећих пројеката у историји Срема и јужног дела Бачке, а као додатне бенефите, Мировић наводи боље повезивање теретног саобраћаја са Хрватском и Републиком Српском.

"Много тога ће се отворити, попут шансе за изградњу додатне две велике индустријске зоне у Руми до којих ће Новосађани стизати брзо и без семафора, а те индустријске зоне представљаће многима и шансу за запослење", навео је Мировић.

Фрушкогорски коридор скратиће пут и од Новог Сада до београдског аеродрома.

"Kада са Лимана кренете ка Сурчину, данас се возите готово 100 километара, а по изградњи Фрушкогорског коридора ће се од Лимана 4, новим мостом, преко трасе са Булевара Европе, Парагова и двеју тунелских цеви од три и по километра, долазити за неких двадесетак минута до наплатне рампе Рума на ауто-пут Београд-Загреб и одатле ће бити још тридесетак километара до београдског аеродрома", навео је Мировић.

Истакао је да има поверења у кинсеку компанију “China Road and Bridge Corporation“ која реализује овај пројекат, чија је вредности већа од 650 милиона евра.

Од Мировића стиже и оцена да би читав посао требало да буде готов у наредне три године, пошто се ради, како наводи, о елитној кинеској компанији која већ гради ауто-пут од Прељине до Пожеге, као и ауто-пут у Црној Гори.

Мировић је подсетио и да, према договореном, бар 49 одсто посла од укупне вредности мора да припадне домаћим грађевинским компанијама, што је, како истиче Мировић, јасан сигнал да ће део новца ући у домаћу привреду.

 

 

Извор: Танјуг